Kdy je cvičební kolo užitečné?

Určitě jste nejednou viděli, jak někteří lidé v posilovně používají speciální kolečko na cvičení. Ptáte se, jaký je účel tohoto zařízení? Stojí za to vědět, že cvičební kolečko vám umožňuje zpestřit jednotku.

Uplatní se v posilovnách, fitness klubech i v pohodlí vlastního bytu. Jaké jsou výhody tréninku s tímto zařízením? Za zmínku stojí, že cvičební kolo posiluje zádové svaly. Skvěle se hodí i pro trénink břišních svalů, protože svaly v těchto partiích jsou při plnění úkolů napjaté. Ale to není všechno.

Správný trénink má pozitivní vliv i na svaly paží. Univerzální využití tohoto prvku znamená, že stále více lidí volí také protahovací cviky. Zajímavé je, že cvičební kolečko ovlivňuje i svaly hrudníku. Na první pohled se zdá, že jde o obyčejné tréninkové zařízení. Jak však vidíte, má velmi široké a efektivní uplatnění. Sluší se dodat, že jej používají ženy i muži.

Jaký typ fyzické aktivity si mám vybrat?

Pokud jde o pohybovou aktivitu, lidé se dělí na dva tábory. Ti první trénují pouze pod širým nebem a vděčíme jim za přítomnost běžců v parcích a na silnicích. Jiní zase zvedají svůj protest a zastávají přesvědčení, že ve vzduchu, zejména ve městě, je obrovská dávka bakterií a choroboplodných zárodků a běh způsobuje, že je vstřebáváme rychleji, než když v tomto prostředí běžně pobýváme. Bohužel ti poslední mají pravdu.

Ve vzduchu, který řešíme v centrech měst, je tzv částice, které se dostávají do plic. Nejen, že je sám o sobě škodlivý, navíc snižuje zásobování svalů kyslíkem. Prostředí parku tomu moc nepomáhá. Pokud se však nechcete tréninku venku vzdát, můžete se s tímto problémem vypořádat ranním běháním, kdy je koncentrace škodlivého plynu nejnižší. Je lepší se vyhnout i frekventovaným trasám. Navíc je prokázáno, že na vnitřní straně chodníku může být koncentrace výfukových plynů až o 1/3 nižší. Každopádně posilovna je lepší nápad než zdánlivě čerstvý vzduch.

Sport bez zranění je sen

Jakákoli pohybová aktivita na úrovni i o něco vyšší než rekreační běhání v parku a kopání do míče o víkendu je spojena se zraněními a zraněními, některá složitější, jiná mírnější. Existují však faktory, které nás činí náchylnějšími ke zranění.

Mezi nejčastěji uváděné reakce na tuto problematiku patří nevhodně vedená rozcvička nebo příliš krátká doba na regeneraci organismu. Vyčítána je i technika cvičení – nepřesná, nadměrně trhavá. Málokdo uvádí stres jako příčinu častých úrazů. Mezitím vědci již dlouho dospěli k závěru, že stavy napětí toto riziko zvyšují.

Pokud tedy máte v práci nebo v životě obzvlášť náročný den, je lepší se zaměřit na jemnější činnosti, aniž byste se zbláznili. Tělo se dokáže vyrovnat jen s určitou mírou stresu. Jeho nadbytkem jsou napjaté svaly a v takovém stavu je velmi snadné se zranit.